חשיבותה של כתיבה עיתונאית

כתיבה עיתונאית נבדלת מכתיבה שיווקית מבחינת אורך הטקסט ומבחינת סגנון הכתיבה- כתבה עיתונאית נכתבת בלשון אובייקטיבית ובדרך כלל ללא הבעת דעה של כותב המאמר.
עם זאת, כתיבה מסוג זה מחייבת את הכותב להפגין ידע וכישורי כתיבה על מנת לעניין את קהל הקוראים.
בצוות של מדיה ישראל תמצאו עיתונאים ותיקים בעלי סגנונות כתיבה שונים וייחודיים המותאמים לפי הצרכים של קהל הלקוחות.

כתיבה עיתונאית טרום עידן האינטרנט

כתיבה עיתונאית קיימת הרבה לפני כניסת האינטרנט לחיינו וכוללת סגנון כתיבה ייחודי שאינו מזכיר שום סגנון כתיבה אחר. יהיה נכון לומר כי כיום כתיבה לאתרי אינטרנט מזכירה לעיתים כתיבה עיתונאית.  על כותב המאמר להכיר את התכנים ולהכיר את שיקולי הפרסום תוך הסתמכות על מקורות מידע מהימנים אשר ימסרו מידע רב בנושא הכתבה.

דרך יצירתית לפרסם את המותג

כתיבה עיתונאית נחשבת לאחת  הדרכים היצירתיות ביותר לפרסום המותג.
כתיבה אשר נעשית על ידי עיתונאי מומחה בתחום המבוקש תסייע לבנות מותג מוביל.
מדובר באחת הדרכים הנפלאות ביותר למיתוג עסק – הכתבה מופצת באמצעי התקשורת השונים ורבים נחשפים למידע.
בעידן בו בעלי עסקים משקיעים לא מעט זמן בניסיון למתג את העסק שלהם, כתיבה עיתונאית עשויה להזניק את העסק קדימה. למרות השינוי החל בענף בשנים האחרונות, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי רבים עדיין מעדיפים לקרוא כתבות עיתונאיות אשר נכתבו על ידי טובי העיתונאים מתוך ידיעה כי הם עומדים לקבל מוצר
מוגמר ומעניין הנכתב על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר
אשר להם ניסיון רב בתחום וביכולתם למצוא זווית ראייה מרתקת.

כתיבה עיתונאית

  הכתיבה צריכה להתאים לקהל היעד

כתיבה עיתונאית צריכה להתאים לקהל היעד אשר יתעמק בתוכן.
יש להדגיש כי קיים הבדל בין פרסום ידיעה חדשותית לבין פרסום כתבה בנושא טיפולי שיניים חדשים.
עם זאת, גם בעת כתיבת כתבה עיתונאית יש למצוא את החידוש ולהביאו לקורא.

מהי הפרמידה ההפוכה

בדומה לכתיבת כתבות באינטרנט גם כתיבה עיתונאית מסתמכת על שיטת הפרמידה ההפוכה אשר עיקרה היא להבליט את המסר בתחילת התוכן באמצעות כותרות מושכות את העין ולאחר מכן לפרט.
בכתיבה מסוג זה יש חשיבות גדולה לכותרות הראשיות וכותרות המשנה – תפקידן למשוך את קהל הקוראים  לגלות עניין במאמר.

על הכותב לשאול שאלות אשר יסייעו לו במסגרת הכתיבה

בעת כתיבת הכתבה על הכותב לשאול שאלות אשר יסייעו לו בעת כתיבת הכתבה- השאלות נקבעות בהתאם לדרישות של האנשים המזמינים את הכתבה וכן בהתאם לעניין של קהל היעד.
יתרה מכך, על הכותב להבליט את המימד החדשני והאקטואלי תוך הסתמכות על מקורות מידע איכותיים

על הכתיבה להיות מעניינת

בדומה לכתיבה שיווקית , גם כתיבה עיתונאית צריכה לספק עניין רב לקוראים ולהניע אותם לפעולה
באמצעות כתיבה קולחת ומרתקת אשר תגרום להם לעזוב את העיסוק שלהם באותו הרגע ולהתמסר לכתיבה.


יש לשמור על מסגרת מילים

יתרה מכך, חשוב מאד להקפיד ולשמור על מסגרת מילים מוגדרת בהתאם להזמנה תוך שמירה על שפה תקינה ושימוש במגוון כותרות. כפי שהוזכר, על הכתיבה להיות קולחת ומעניינת על מנת לספק לקהל ערך מוסף.


נשמח לתרום את הניסיון שלנו לטובת כתיבת כתבה עיתונאית

אנו במדיה ישראל נשמח לסייע לכם ולכתוב עבורכם
כתבה עיתונאית אשר תראה אור באמצעי המדיה השונים כמו ynet  או mako .
באמצעות הידע והניסיון העומדים לרשותנו ,תוך יכולת לכתוב על נושאים מגוונים ועריכת תחקיר אנו מובילים את הלקוח לתוצאה הרצויה- כתיבה עיתונאית ברמה הגבוהה ביותר תוך הקפדה על הדגשים החשובים.

 

סגירת תפריט