דגשים בכתיבת תוכן לאתרים

דגשים בכתיבת תוכן לאתרים טיפים מקצועיים

דגשים בכתיבת תוכן לאתרים : אז אחת השאלות הפופולריות ביותר היא כיצד לכתוב תוכן לאתרים, כזה שיגרום לגולש לגלות עניין.

לצד תכנים אינפורמטיבים ניתן למצוא כיום גם תכנים שאינם עונים על השאלות

של הגולשים ואינם מספקים עניין, מה שיגרום לגולש לברוח מהר מהאתר.

כיום חוקי המשחק השתנו לחלוטין ואותו תוכן המוגש לקרוא צריך ליצור אצלו עניין ולפתח סקרנות.

הכותב צריך ליצור אצל הקורא תחושה שהוא מגלה משהו חדש ומעניין.

דגשים בכתיבת תוכן לאתרים

כתבו עבור המבקרים באתר שלכם

אם בעבר העבודה בכתיבת תכנים לאתרים הייתה מתבצעת בהתאם להנחיות של גוגל

אשר כללו בעיקר מילות מפתח, היום כותב תוכן נדרש להפגין כישורי כתיבה המזכירים את עבודתו של קופירייטר.

הסיבה נעוצה בשינוי שחל בתחום קידום אתרים.

ההצפה של האתרים במילות מפתח הייתה טובה בעבר, אבל לא כל מה שטוב לגוגל טוב בהכרח לגולש ולכן ניתן לראות את השינוי

החל כיום.

שימו לב למשל כי בעת קריאת הכתבה הנ”ל לא תמצאו מילים שחוזרות על עצמן אלא טקסט זורם המוביל את הקורא לרעיון מסוים.

הקורא הממוצע לא מבלה יותר מכמה שניות באתר

ולכן אותן שניות נחשבות לקריטיות במיוחד ויש חשיבות רבה לגרום לקורא להישאר באתר.

נשאלת השאלה כיצד תשאירו את אותו גולש באתר שלכם.

התשובה היא כתבו תוכן עבור הקוראים. אם ניקח למשל דוגמא לדף אינטרנט שהכותרת שלו היא “חנות פרחים בראשון לציון במחירים משתלמים“, ומצד שני דף המכיל כותרת “זרי פרחים – המתנה המושלמת לקרובים שלכם”.

במקרה הזה, מדובר בכותרת אשר יוצרת קשר אישי ותופסת את הקורא.

ברגע בו הקורא מתעניין בכותרת יש חשיבות רבה לגרום לו לגלות סקרנות ולקרוא את שאר הכתבה באמצעות נקודות חיוביות.

סקרנות

אחת הטכניקות לכתיבת כתבה שיווקית בעלת ערך מוסף עבור הגולש היא לבחון את הצורך של הקוראים האתר שנכנסו לאתר במטרה לרכוש מוצר מסוים, אך בטרם הרכישה מעוניינים לברר פרטים. שימו לב כי ברגע בו לא מתקבלות תשובות הקוראים יפתחו חששות ולכן חשוב מאד להיכנס לנעליים שלהם ולענות על השאלות באמצעות כתיבת כתבה על אותם הנושאים הדבר יסייע לגולשים לקבל את כל האינפורמציה.

כיצד תבחרו את מילות המפתח

כפי שהזכרנו קודם לכן, יש לבחור את הנושאים לכתבות בהתאם לעניין הקוראים ולא נושאים שאינם מעניינים.

אם תעזרו בטכניקה שהוזכרה קודם לכן, ניתן לראות כי מענה על שאלות

יכלול לא מעט מילות מפתח בהן הקוראים עושים חיפוש כאשר הם מחפשים מענה לשאלות.

כיצד ניתן לחפש את מילות המפתח?

באמצעות כלי מילות מפתח של גוגל באמצעותו ניתן לחפש נושאים לכתבות נוספות.

נדמה כי הדבר החשוב ביותר כיום זה החיבור האישי של כותב המאמר לטקסט מה שיגרום בסופו של דבר לגולש לגלות עניין.

מתוך ניסיון של שנים רבות בתחום נדמה כי ניתן להצביע על הנקודות החשובות ביותר לכתיבת תוכן לאתרים
• שאלה: הכתבה צריכה לענות על שאלה בתחום מסוים. אותו קורא הנכנס לקרוא את המאמר יחפש את התשובה לשאלה ולכן צריך להקפיד על מבנה מסוים הכולל פתיח, כותרת מושכת את העין וכן חלוקה לפסקאות אחרת הקורא עשוי למצוא את עצמו משועמם עד כדי כך שהוא יחפש את התשובה לשאלה במקום אחר.
• מומחה: רצוי כי הכתבה תהיה חתומה על ידי מומחה בתחום.
• מקיף: על הכתבה להיות מקיפה ולכלול שורה של נושאים אשר מובילים למאמרים אחרים. לצורך כך, יש ליצור קישורים פנימיים למאמרים שיובילו למאמרים נוספים.
• מסקנה : הכתבה צריכה לכלול מסקנה ברורה. כאשר הקורא מסיים לקרוא את הכתבה הוא יודע מה עליו לעשות בשל העובדה כי המאמר ענה על השאלות.
• כותרת: כפי שהזכרנו בתחילה, יש חשיבות רבה לבחור כותרת מושכת את העין אשר תקלע למטרה וכך גם לגבי כותרות משנה.

דגשים בכתיבת תוכן לאתרים – מתלבטים בבחירת הכותרת?

ניתן להסתכל באתרי תקשורת מובילים על מנת לקבל השראה.
• תמונה: כולנו מכירים את הציטוט המפורסם – תמונה שווה אלף מילים. תמונה המייצרת סקרנות אצל הקורא שווה אלף מילים וגורמת לגולש להקליק.

לסיכום: דגשים בכתיבת תוכן לאתרים

לפני פרסום כתבות באתר חשוב מאד לבחון היטב את כל הפרמטרים השונים על מנת לפרסם

את הכתבה הטובה ביותר. בנוסף, יש חשיבות רבה

לאפשר לגולשים להביע דעה על הכתבות על מנת ליצור אינטרקציה.

© כל התכנים והזכויות של מדיה ישראל

סגירת תפריט